Weleda Benelux maakt gebruik van cookies. Dit doen we om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren. We gaan echter zorgvuldig om met alle informatie en respecteren hierbij steeds je privacy. Meer informatie over ons privacy-beleid lees je in de Algemene voorwaarden.

 


Weleda AG

Ubicenter A, Philipssite 5, Bus 25
B-3001 Leuven
België


Sensitive Skin Challenge - week 6

De belangrijkste tips op een rij!

Week 6 van de Sensitive Skin Challenge! We zijn erg benieuwd naar je ervaringen tot nu toe en hopen van harte dat je al heel wat van onze tips hebt kunnen toepassen én hier ook al het resultaat van ondervindt.

 

Wellicht is dit een goed moment om nog eens de belangrijkste tips op een rijtje te zetten. Want eigenlijk blijven ze gewoon gelden, ook al is het 6-weken-programma over enkele dagen officieel afgelopen. Je kunt deze tips ook downloaden als checklist!

Ons advies:

Ook al ben je bijna aan het einde van deze Challenge, toch blijf je deze tips het beste nog een tijdje volgen. Het zal je inmiddels wel zijn opgevallen dat ons advies niet alleen goed is voor je huid, maar ook om je lichaam en geest in balans te brengen. Je kunt er dus ook gewoon voor kiezen om een aantal tips vast op te nemen in je levenswijze.

Stap 1: Detox je badkamerkastje

Vermijd zo veel mogelijk producten die de volgende synthetische ingrediënten bevatten om je huid niet extra te irriteren, zoals synthetische parfums, bewaarmiddelen zoals parabenen, Methylchloroisothiazolinone en Methylisothiazolinone, minerale oliën en sulfaten. Kies voor milde, 100% natuurlijke verzorgingsproducten die speciaal werden ontwikkeld voor de gevoelige huid, zoals Amandel Verzachtende Gezichts- en Lichaamsverzorging.

Stap 2: Reinig je huid in alle zachtheid

Verwijder je oogmake-up met Amandel Verzachtende Gezichtsolie. Reinig je gezicht, hals en decolleté met Amandel Verzachtende Reinigingsmelk. Spoel af, dep droog en breng je gezichtscrème aan.

Stap 3: Voed je huid van binnenuit!

Beperk de inname van vlees, zuivel en alcohol en vermijd zoveel mogelijk suiker, witmeelproducten en frisdrank. Bak met kokosolie of ghee. Kies voor voeding rijk aan plantaardige eiwitten, antioxidanten, omega-3 vetzuren en mineralen: peulvruchten, noten, pitten, zaden, groenten, fruit en kruiden. Eet zoveel mogelijk pure, onbewerkte producten en volg hierbij zoveel mogelijk de seizoenen.

Stap 4: Relax!

Adem tijdens stressmomenten in en uit via je buik voor een instant-ontspanningsmoment. Beweeg, bij voorkeur in de buitenlucht! Dit hoeft geen topsport te zijn: parkeer de auto een stukje verder of ga een blokje om. Accepteer stress als een deel van het leven en probeer zoveel mogelijk te relativeren.

Stap 5: Vermijd prikkels

Zorg voor een constante temperatuur in huis of op kantoor (20 à 21°) en houd de luchtvochtigheid op 40 à 45%. Vermijd rechtstreekse blootstelling aan de zon, zeker tussen 10u en 16u tijdens de zomermaanden, en zorg voor voldoende bescherming. Kies zoveel mogelijk voor bio-katoenen kleding. Dit levert de minste irritatie op.

Vragen bij dit onderdeel van de Sensitive Skin Challenge?

Stuur een mail naar challenge@weleda.be: onze schoonheidsspecialistes helpen je graag verder! We doen ons uiterste best om je mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Intensieve verzorging voor de gevoelige huid
€15.99
Koop nu
Milde reiniging voor de gevoelige huid
€9.99
Koop nu
Zachte verzorging voor de gevoelige, droge huid
€14.99
Koop nu
Zachte verzorging voor de gevoelige, gemengde huid
€14.99
Koop nu
Reinigt de (zeer) gevoelige huid mild en zacht
€7.99
Koop nu
Kalmeert en hydrateert de (zeer) gevoelige huid
€7.99
Koop nu
Kalmeert en verzorgt de (zeer) gevoelige huid
€13.99
Koop nu